Panel klienta
    Panel klienta
Budowa stoisk wystawienniczych – o czym pamiętać planując udział w targach branżowych?
11.04.2024

Budowa stoisk wystawienniczych – o czym pamiętać planując udział w targach branżowych?

Przełom starego i nowego roku to szczególny czas w naszej branży – właśnie wtedy odbywają się liczne imprezy targowo-wystawiennicze. Uczestnictwo w targach to dla wystawców okazja do realizacji oczywistych celów sprzedażowych i duże możliwości wizerunkowe. Aby osiągnąć sukces w tej materii, należy je jednak skrzętnie zaplanować. O czym pamiętać podczas budowy stoiska targowego?

 

Udział w targach to szansa na pokazanie się klientom

 

Nie od dziś wiadomo, że jak Cię widzą, tak Cię piszą. I choć może to brzmieć jak przereklamowany slogan, to jednak wciąż jest bardzo aktualny i głęboko zakorzeniony w podświadomości każdego z nas. To, jak dana firma zaprezentuje się na imprezie targowej, ma ogromny wpływ na popularność jej stoiska, a co za tym idzie liczbę potencjalnych klientów, którzy je odwiedzą. Finalnie przekłada się to oczywiście na efektywność biznesową. Jak zatem w pełni wykorzystać obecność na targach branżowych i ich potencjał?

 

Wybierz dobrą lokalizację

 

Jednym z pierwszych kroków, które należy podjąć, planując udział w targach, jest wybór odpowiedniej przestrzeni – zarówno pod względem metrażu, jak i umiejscowienia. Zastanów się, co chcesz zaprezentować i przekazać swoim stoiskiem i ile miejsca będzie Ci na to potrzebne. Co istotne, nawet małe stoiska mogą wyglądać świetnie, pod warunkiem że nie staną się chaotyczną przestrzenią reklamową.

Dodatkowo duże znaczenie może mieć wspomniana lokalizacja stoiska względem głównych stref wydarzenia. Sprawdź, gdzie przebiegają ciągi komunikacyjne, gdzie znajdują się sceny i dodatkowe atrakcje. Planując w ten sposób, dużo bardziej prawdopodobne jest, że Twoja obecność na targach zostanie zauważona przez większą liczbę odwiedzających.

Jednym z elementów, o którym przy tej okazji trzeba wspomnieć i pamiętać, jest wysłonięcie obszaru stoiska dedykowanym kolorem wykładziny bądź inną formą podłogi. Pozwoli to odseparować Twoją przestrzeń od ciągów komunikacyjnych i sąsiadujących stoisk, ale też będzie elementem spajającym wygląd stoiska. Wartość wykładziny, docenisz szczególnie podczas imprez w dużych halach wystawienniczych, gdzie podłoga najczęściej wykonana jest z szarego betonu, a stoiska, które nie decydują się na jego wysłonięcie, zwyczajnie „giną” pomiędzy drogami komunikacyjnymi.

 

Zadbaj o spójność wyglądu stoiska z firmą

 

Spójna komunikacja marketingowa to klucz do sukcesu. Jeśli dbasz o to, aby reprezentowana przez Ciebie firma dobrze prezentowała się w kanałach internetowych i na materiałach reklamowych, to samo powinieneś wziąć pod uwagę, podchodząc do budowy stoiska targowego Zastanów się, jakie są idee przewodnie Twojej marki i przekaż je również w przestrzeni targowej. 

Działaj kolorem, który kojarzony jest z tym co oferujesz, a być może i materiałami, które mają przywodzić na myśl określone skojarzenia. Przykładowo, jeżeli chcesz podkreślić, że Twoja firma dba o ekologię, dobrze użyć materiałów w tym tonie i zagrać zielenią. Jeśli zależy Ci na podkreśleniu pewnej ekskluzywności i luksusu, wybierz stonowane kolory i wysokiej jakości materiały, które będą do nich nawiązywać.

 

Dobrze wyeksponuj ofertę i produkty

 

Systemy do budowy stoisk targowych dają ogromne możliwości ekspozycji produktów zintegrowanej z resztą zabudowy. Świetnym rozwiązaniem będą półki i wnęki, w których poukładasz poszczególne artykuły. Na tym etapie dobrze jest zdecydować, jakie konkretnie produkty będziesz chciał pokazać i ile z nich powinno znaleźć się na półkach. Już na samym początku pomoże to w procesie zaprojektowania wystarczającej powierzchni i wysokości ułożenia półek. Jeśli chcesz, aby Twoja zabudowa była bardziej uniwersalna, lepszym rozwiązaniem może okazać się zastosowanie rozwiązań do ekspozycji z wypożyczalni, takich jak choćby ekspozytory, różnego typu regały, witryny.

Ważnym elementem, który „dopieści” całości i nie pozwoli przejść obojętnie obok Twojej przestrzeni, jest oświetlenie. Umieszczenie go na półkach, u szczytu ścian, a w przypadku bardziej skomplikowanych projektów w rancie podłogi, czy też wykorzystanie zwisających lamp sufitowych, będzie rozwiązaniem, dzięki któremu stoisko nabierze wielowymiarowości.

 

Zadbaj o potencjalnych klientów – stwórz wygodne strefy do rozmów

 

Decydując się pokazać swoją ofertę na targach, decydujesz się na spotkania z ludźmi. Zadbaj o to, aby poczuli się u Ciebie komfortowo. Nawet jeśli Twoje stoisko to niewielka przestrzeń, zaplanuj w niej choćby stolik koktajlowy z kilkoma hokerami. To rozwiązanie zajmuje mało miejsca, a pozwoli na względnie spokojną wymianę kilku dłuższych zdań z odwiedzającymi. Jeśli do dyspozycji masz większą powierzchnię, dobrze będzie zagospodarować ją wygodnymi sofami i fotelami.

Przestrzeń stoiska warto podzielić na mniejsze strefy. Z pomocą przyjdą tu różnego typu ścianki działowe, przepierzenia czy choćby donice z kwiatami, które dodatkowo ozdobią otoczenie. Takie pomysły sprawdzą się również w momencie, kiedy chcesz przygotować przestrzeń pod bardziej indywidualne, zamknięte spotkania z konkretnymi kontrahentami.

 

Wyróżnij się nieszablonową atrakcją

 

Aby nie zginąć w tłumie, pomyśl o czymś, co przyciągnie spojrzenia odwiedzających, ale też będzie swego rodzaju zaczepką z marketingowego punktu widzenia. Bufety ze słodkościami, bar na wynajem z pyszną kawą, czy chociażby kreatywna ścianka fotograficzna pozwolą na połączenie w podświadomości klienta Twojej marki z dodatkowymi doznaniami. Dlatego warto działać wielowymiarowo. Kreatywności nigdy dość!

 

Buduj pamiętając o środowisku

 

Stoisko targowe, w które zainwestujesz, potraktuj jako element, który nie będzie towarzyszył Ci wyłącznie podczas jednorazowej akcji. Pewne elementy mogą być jego podstawą, a drobniejsze, jak choćby wyposażenie, zmieniać się z wydarzenia na wydarzenie. W zależności od aktualnych potrzeb. Oferta naszej wypożyczalni mebli i elementów scenograficznych jest naprawdę szeroka.

Warto postawić również na rozwiązania, które oferują możliwości wielokrotnego wykorzystania bez produkcji nadmiernej ilości śmieci. To m.in. systemy oparte na zabudowie modułowej z aluminiowych ram. Oferują one szerokie spektrum możliwości zabudowy, są szybkie zarówno w montażu, jak i demontażu, dają możliwość pełnej personalizacji wszystkich elementów, dzięki dedykowanym nadrukom grafik, a co najważniejsze są w pełni ekologiczne.

Dobrze przygotowane stoisko wystawiennicze, to miejsce, które przyciąga uwagę i odwiedzających. Przygotowując je z myślą o wspomnianych elementach, sprawisz, że Twoja marka ma szansę zaistnieć na dłużej nie tylko w pamięci klientów, ale też w na przykład relacjach z wydarzenia, które będą udostępniane w mediach czy innych kanałach informacyjnych. Choć być może udział w imprezach targowych i profesjonalne przygotowanie stoiska wiąże się często ze sporym kosztem, to korzyści, jakie przyniesie dobre rozplanowanie i realizacja poszczególnych działań są tego warte. Dlatego poświęć czas, aby skrzętnie przygotować piękną, dedykowaną przestrzeń dla Twojej marki – na targach, a tym samym w świadomości odbiorców!